Asociación Barcelonesa de Laringectomizados: Els nostres presidents

Publicitat.

Publicitat.

miércoles, 12 de abril de 2023

Els nostres presidents

Quan vaig ser anomenat president de l’associació vaig sentir interès per conèixer quins havien estat els meus antecessors doncs, llevat d’en Jaume Sort (que va ser el meu president durant gairebé quatre anys), del nostre fundador el Dr. Perelló i de Carlos Puertas amb qui m’unia una llunyana relació de família política, la resta era una veritable incògnita per mi.

Així doncs, quan el "timming" ens ho va permetre, li vaig demanar a Federico Miñana que fes una mica d’investigació, i ara us presento el resultat de la seva feina.

Des del 1969 hi ha hagut vuit presidents a més a més de la, de moment breu, presència meva, cinc de la AEL i tres de l'ABL. A més, tres d’aquestes persones han estat reconegudes com a presidents d’honor: el Dr. Jordi Perelló i Gilberga que va ser anomenat el 14 de juny de 1975, el Sr. Luís Aspachs Berenguer, l’any 1985 i el Sr. Andrés Moreno anomenat l’any 2010. Els dos primers ho son de l'AEL i el Sr. Moreno de l'ABL.

La relació de presidents es la següent:

Asociación Española de Laringectomizados y Mutilados de la Voz, AEL:

Dr. Jordi Perelló i Gilberga (1969- 1974)
Sr. Luís Aspachs Berenguer (1975-1984)
Sr. Antonio Díaz Ballester (1985-1994)
Sr. Josep Camps (1995-1996)
Sr. Andrés Moreno (1996-2003)

A partir del 2003, Associació Barcelonesa de Laringectomitzats, ABL:

Sr. Carlos Puertas y Ramón (2004-2013)
Sr. Pedro Fernández (2014)
Sr. Jaume Sort (2015-2022)
Sr. Joan Ballbé (2023- )   

El treball de Federico també ha aportat informació molt interessant de la historia de la nostre associació, però això ho explicarem en altres escrits.

Joan Ballbé i Casas
President de l'ABL




El Dr. Jordi Perelló i Gilberga, fundador i primer president de l'ABL
El Dr. Jordi Perelló i Gilberga, fundador i primer president de l'ABL

No hay comentarios:

Publicar un comentario